Volgen op

Futsal 1 trekt aan het langste eind in titanenstrijd

Afgelopen vrijdag heeft IJsselmeervogels Futsal 1 uitstekende zaken gedaan in de strijd om de titel. De Vogels gingen op bezoek bij de nummer 3 van de ranglijst Annour/MADIBA. In een hoogstaand duel, trok IJsselmeervogels aan het langste eind en won met 1-3. Vorige week verleende Annour/Madiba de Vogels nog een dienst, door een belangrijk punt af te snoepen bij koploper Lesley Boys.

Eerste helft
Jelle Priem mocht namens de Vogels aftrappen voor het begin van de wedstrijd en opende hiermee het schaakspel. Toch was het Annour/MADIBA dat al snel de bal veroverde en het initiatief nam. De mannen uit Amersfoort speelden in de beginfase de bal zorgvuldig rond, om zo een gat in de verdediging van de Vogels te forceren. Een goed georganiseerd IJsselmeervogels gooide echter vaak roet in het eten.

Hoewel Annour/MADIBA het initiatief nam, kwam het eerste wapenfeit van de wedstrijd van IJsselmeervogels. Balverlies van de thuisploeg, resulteerde in een messcherpe counter. De keeper pareerde de inzet van Jelle Priem, maar de eerste tik was hiermee uitgedeeld. Even later viel de openingstreffer alsnog. Een corner van Annour/MADIBA leek gevaarlijk, maar Jelle Priem en Patrick Koelewijn wisten het schot te stoppen. Het resulteerde in een snelle omschakeling via Joshua Duyst. Op een Usain Bolt-achtig tempo, rende Joshua Duyst zijn tegenstander eruit en schoot de bal door de benen van de keeper in het doel: 0-1.

De eerste helft begon als een tactisch schaakspel, maar na deze goal barstte de wedstrijd open. IJsselmeervogels nam het initiatief over en zette de thuisploeg onder druk. Het leverde een aantal kansen op, maar zorgde er ook voor dat er ruimte achter de verdediging van de Vogels lag. Annour/MADIBA maakte hier handig gebruik van, door met een hoge bal de spits te bereiken. De spits van de thuisploeg wist de bal net genoeg van richting te veranderen en maakte de gelijkmaker: 1-1. Kort hierna floot de scheidsrechter af voor het einde van de eerste helft.

Tweede helft
Het opportunistische spel werd aan het einde van de eerste helft genadeloos afgestraft. IJsselmeervogels moest dus orde op zaken stellen om alsnog met de drie punten naar huis te gaan. Mede hierdoor, begon de tweede helft precies zoals de eerste helft, zeer behoudend. Er werd door beide teams veel rondgetikt en weinig risico genomen. Via de aanvoerder leek,
Annour/MADIBA zichzelf op voorsprong te zetten. Gelukkig voor de Vogels stond inval keeper Naud Visser zijn mannetje en hield met een katachtige reflex zijn ploeg op de been.

Het was voor beide teams lastig om een gat in de verdediging te vinden. Totdat Daniël Adam de bal over de verdediging heen wipte en de diepgaande Patrick Koelewijn bereikte. Patrick Koelewijn liet de bal één keer stuiteren en besloot hierna gelijk de trekker over te halen. Nota bene met het linkerbeen, vuurde hij een ongekend harde kanonskogel af op het doel van de thuisploeg. De bal vloog onderkant lat het doel in en zo stond IJsselmeervogels ineens weer op voorsprong: 1-2. Ongeloof op de gezichten van Annour/MADIBA, dat nu echt moest aanzetten om nog aanspraak te maken op een resultaat.

Het was volhouden voor de Vogels in de slotfase. Annour/MADIBA zette flink aan en dit leverde een aantal kansen op. Eerst werd een schot vanaf de linkerkant keihard op de kruising geschoten. Hierna was het keeper Naud Visser die zich wederom wist te onderscheiden, door een lage bal met de voeten te stoppen. Een paar minuten voor tijd liet IJsselmeervogels zien hoe dodelijk effectief het kan zijn. Serhii Fil gaf een hoge bal in de richting van Nick Heek. Nick Heek gebruikte goed zijn lichaam en gaf een breedtepass op de mee naar voren gesprinte Serhii Fil. Serhii Fil kaatste de bal in één keer door op Alexandr Grigorescu, die vervolgens koelbloedig afrondde: 1-3. Na de goal floot de scheidsrechter af en waren de drie punten binnen voor IJsselmeervogels.

Met deze zeer knappe 1-3 overwinning, voert IJsselmeervogels de druk wederom op. Koploper Lesley Boys wint ook, maar kan zich zo richting het einde van de competitie geen misstap meer veroorloven. Deze week staat er een bekerwedstrijd op het programma. IJsselmeervogels staat in de 8ste finales van het bekertoernooi en mag aantreden tegen HZV/Het Vennewater. Deze woensdag wordt er om 21:05 afgetrapt in Heiloo.

Deel via
Alle evenementen